Arbejdspladsvudering (APV)

Billede3-300x265Skal du i gang med at lave APV? Vi kommer gerne og hjælper dig og dine medarbejdere.

Når man laver arbejdspladsvurdering (APV), høres medarbejderne omkring deres arbejdsmiljøforhold og eventuelle forslag til forbedringer. Dette kan gøres på flere måder, og erfaringsmæssigt samler vi enten medarbejderne til en snak om arbejdsmiljøforholdene eller også gennemføres der en spørgeskemaundersøgelse. Det afhænger meget af, hvordan jeres medarbejdersammensætning er, og hvilke behov I har. Under alle omstændigheder kommer vi ind omkring alle arbejdsmiljøområderne jf. lovgivningen.

Vi gennemgår jeres virksomhed og processer sammen med jer, så I får et større overblik over, hvor I kan eller skal sætte ind. Vi lægger stor vægt på, at vi er hos jer i lige nøjagtig jeres virksomhed, når vi kommer med løsningsforslag.

Når vi laver APV’en lægger vi vægt på at finde nogle konkrete løsninger, som er til at føre ud i arbejdslivet inden for en overskuelig periode, og gerne også for overskuelige midler.
Løsningsforslag og observationer, også det gode virksomheden allerede gør, beskrives i en rapport og bruges herefter som APV.
APV’en indeholder en handlingsplan, hvor arbejdsmiljøforholdene er prioriteret.

Special APV’er

Skal I i gang med specielle opgaver såsom asbest- eller PCB arbejde udarbejder vi gerne en APV, som kun vedrører disse områder. Det er at foretrække, når tingene skal gå stærkt, og man hurtigt skal have et overblik over reglerne og hvordan man følger dem på nemmeste vis.