eAPV

Elektronisk APV – et populært alternativ til den traditionelle arbejdspladsvurdering

Går man og overvejer om arbejdspladsvurderinger (APV) kan gøres på en ny måde? Bedre og mere effektiv? Så er det måske værd at gøre som mange andre: At lave APV’en elektronisk.

Det er nemmere, mere rationelt og meget arbejdstid er sparet, som kan bruges til noget andet.

Vicath EQ ApS har udviklet et populært IT-system til automatiseret opdatering af APV. Det hedder EQ Work® eAPV. Det er en specialdesignet webbaseret software, udviklet med de nyeste web-teknologier.

Det er et online system. Alle medarbejdere kan hvor som helst udfylde APV-skemaet, fra alle computere, tablets eller telefoner.

Der er mulighed for inddeling og sortering i afdelinger og medarbejderkategorier med en elektronisk APV. Spørgsmålene i spørgeskemaerne opfylder reglerne, og der er mulighed for – nemt og hurtigt – at tilføje nye skemaer.

Svarene opsummeres automatisk. Det giver en effektiv viderebehandling af informationerne og sparer meget tid i virksomheden.

Der er mulighed for at lave egne skemaer, samt afdelinger, og koble disse sammen, sådan at et skema kan skræddersys til en enkelt afdeling, hvis der er behov for dette, eller der kan bruges ét skema på alle afdelinger.

Systemet kan også fremvise alle resultater fra en eller flere afdelinger, over et specificeret tidsrum. Disse resultater kan systemet sætte ind i en handlingsplan for nem og hurtig opfølgning i f.eks. Word eller Excel.

Men det kan mere end det. Det kan også bruges til 360 grader lederevaluering og vurdering af medarbejdertrivsel. Man kan putte alle de spørgsmål på, som man vil have, og få en automatisk opsummering af besvarelserne.